ЕFSА и њезини партнери широм Европе поново су удружили снаге у кампањи „Safe2Eat„, ширећи њезин домет и продубљујући ангажман са грађанима. Како би им помогла у доношењу информисаних одлука о храни, сада, у својој петој години, кампања жели потрошачима понудити јасне и научно засноване чињенице и савјете о безбједности хране.
Надовезујући се на велики успјех прошлогодишње кампање „Safe2Eat„, Европска агенција за безбједност хране (ЕFSА) и њезини национални партнери из цијеле Европе покрећу издање кампање за 2025. годину која има шири домет и у којем остају трајно предани оснаживању потрошача пружањем јасних и научно заснованих информација о безбједности хране. Ове се године кампања шири и обухвата 23 земље, што у односу на 18 земаља у 2024. години, означава важну тачку у погледу мисије кампање којом се жели помоћи већем броју Европљана да са повјерењем бирају своју храну.
У кампањи „Safe2Eat 2025„ учествују Албанија, Аустрија, Белгија, Босна и Херцеговина, Кипар, Црна Гора, Чешка Република, Естонија, Финска, Грчка, Хрватска, Ирска, Италија, Латвија, Луксембург, Мађарска, Норвешка, Пољска, Румунија, Сјеверна Македонија, Словачка, Шпанија и Турска.
Већи домет, промјена ставова: најважнија постигнућа из 2024.
Кампања „Safe2Eat“ имала је рекордан ефекат у 2024. години. Према истраживању које је у децембру провео Ипсос, кампања је допрла до више од 45 % циљане публике широм ЕУ, што је значајан пораст са 19 % у 2023. години. Комбинуjући информисање на друштвеним мрежама, партнерства са утицајним особама (инфлуенсери) и циљане медијске иницијативе, кампања „Safe2Eat“ успјешно је обухватила више од 50 милиона Европљана, наглашавајући важност безбједности хране у свакодневним изборима.
Кампања је утицала и на ставове потрошача. Резултати истраживања показали су да ће потрошачи који су препознали кампању вјероватније размишљати о безбједности при куповини хране. Такође је уочено значајно опадање мишљења да су информације о безбједности хране превише техничке или сложене, при чему су испитаници одговарали да знају више о превенцији ризика повезаних са храном.
Шта је ново у 2025.?
Настављајући се на прошлогодишња постигнућа, кампања „Safe2Eat 2025″ жели додатно ојачати свој ефекат:
- проширујући се на 23 земље, укључујући пет нових учесница, ширећи домет кампање и инклузивност широм Европе,
- одговарајући на кључне бриге потрошача о безбједности хране, као што су питање улоге науке у обезбјеђивању безбједне хране, значај јасног означавања хране и предности смањења расипања хране,
- унапређујући приступачност информација о безбједности хране кроз нове и лако разумљиве ресурсе прилагођене различитим демографским и културним контекстима.
ЕFSА је предана дугорочном успјеху
„Европски потрошачи крећу се сложеним прехрамбеним окружењем, стога је кључно да се сматрају довољно едуцираним за доношење информисаних одлука”, наводи Бернард Урл, извршни директор ЕFSA. „Кампања „Safe2Eat“ премошћује јаз између науке о безбједности хране и свакодневних одлука, пружајући јасне и практичне информације које подупиру повјерење потрошача. Обухватајући још више земаља у 2025. години чинимо још један корак напријед према циљу, а то је обезбјеђивање да сваки Европљанин има приступ поузданим и научно заснованим смјерницама о безбједности хране.”
Укључите се
Током године покренут ће се читав низ иницијатива у оквиру кампање „Safe2Eat“ у ЕУ и на националним нивоима. Позивамо потрошаче да посјете званични веб сајт кампање, истраже едукативне материјале те да се укључе у кампању дијелећи њезин садржај на друштвеним мрежама уз ознаку #Safe2Eat.
ЕFSА
Европска агенција за безбједност хране (ЕFSА) је агенција Европске уније основана 2002. године да би служила као непристрасан извор научних савјета управитељима ризика и комуницирала о ризицима повезаним са прехрамбеним ланцем.
Пружа научну основу за законе и прописе за заштиту европских потрошача од ризика повезаних са храном те сарађује са националним партнерима ради промоције усклађености јавних информација о безбједности хране у ЕУ.
Контакт
Медијске упите упутите на Press@efsa.europa.eu или нас назовите на +39 0521 036 14.