EFSA i njezini partneri diljem Europe ponovno su udružili snage u kampanji Safe2Eat 2025, šireći njezin domet i produbljujući angažman s građanima. Kako bi im pomogla u donošenju informiranih odluka o hrani, sada, u svojoj petoj godini, kampanja želi potrošačima ponuditi jasne i znanstveno utemeljene činjenice i savjete o sigurnosti hrane.
Nastavno na veliki uspjeh prošlogodišnje kampanje Safe2Eat, Europska agencija za sigurnost hrane (EFSA) i njezini nacionalni partneri iz cijele Europe pokreću izdanje kampanje za 2025. godinu koja ima širi domet i u kojem ostaju trajno predani osnaživanju potrošača pružanjem jasnih i znanstveno utemeljenih informacija o sigurnosti hrane. Ove se godine kampanja širi i obuhvaća 23 zemlje, što u odnosu na 18 zemalja u 2024., označava važnu točku u pogledu misije kampanje kojom se želi pomoći većem broju Europljana da s povjerenjem biraju svoju hranu.
U kampanji Safe2Eat 2025 sudjeluju Albanija, Austrija, Belgija, Bosna i Hercegovina, Cipar, Crna Gora, Češka Republika, Estonija, Finska, Grčka, Hrvatska, Irska, Italija, Latvija, Luksemburg, Mađarska, Norveška, Poljska, Rumunjska, Sjeverna Makedonija, Slovačka, Španjolska i Turska.
Veći domet, promjena stavova: najvažnija postignuća iz 2024.
Kampanja Safe2Eat imala je rekordan učinak u 2024. godini. Prema istraživanju koje je u prosincu proveo Ipsos, kampanja je doprla do više od 45 % ciljane publike diljem EU, što je znatan porast s 19 % u 2023. godini. Kombinirajući informiranje na društvenim mrežama, partnerstva s utjecajnim osobama (influenceri) i ciljane medijske inicijative, kampanja Safe2Eat uspješno je obuhvatila više od 50 milijuna Europljana, naglašavajući važnost sigurnosti hrane u svakodnevnim izborima.
Kampanja je utjecala i na stavove potrošača. Rezultati istraživanja pokazali su da će potrošači koji su prepoznali kampanju vjerojatnije razmišljati o sigurnosti pri kupnji hrane. Dodatno, uočeno je značajno opadanje mišljenja da su informacije o sigurnosti hrane previše tehničke ili složene, pri čemu su ispitanici odgovarali da znaju više o prevenciji rizika povezanih s hranom.
Što je novo u 2025.?
Nastavljajući se na prošlogodišnja postignuća, kampanja Safe2Eat 2025 želi dodatno osnažiti svoj učinak:
- proširujući se na 23 zemlje, uključujući pet novih sudionica, šireći domet kampanje i uključenost diljem Europe,
- odgovarajući na ključne brige potrošača o sigurnosti hrane, kao što su pitanje uloge znanosti u osiguranju sigurne hrane, važnost jasnog označavanja hrane i prednosti smanjenja rasipanja hrane,
- unapređujući pristupačnost informacija o sigurnosti hrane kroz nove i lako razumljive resurse prilagođene različitim demografskim i kulturnim kontekstima.
EFSA je predana dugoročnom uspjehu
„Europski potrošači kreću se složenim prehrambenim okruženjem, stoga je ključno da se smatraju dovoljno educiranima za donošenje informiranih odluka”, navodi Bernhard Url, izvršni direktor EFSA-e. „Kampanja Safe2Eat premošćuje jaz između znanosti o sigurnosti hrane i svakodnevnih odluka, pružajući jasne i praktične informacije koje podupiru povjerenje potrošača. Obuhvaćajući još više zemalja u 2025. godini činimo još jedan korak naprijed prema cilju, a to je osiguranje da svaki Europljanin ima pristup pouzdanim i znanstveno utemeljenim smjernicama o sigurnosti hrane.”
Uključite se
Tijekom godine pokrenut će se čitav niz inicijativa u okviru kampanje Safe2Eat u EU i na nacionalnim razinama. Pozivamo potrošače da posjete službenu web stranicu kampanje, istraže edukativne materijale te da se uključe u kampanju dijeleći njezin sadržaj na društvenim mrežama uz oznaku #Safe2EatEU.
EFSA
Europska agencija za sigurnost hrane (EFSA) je agencija Europske unije osnovana 2002. godine da bi služila kao nepristran izvor znanstvenih savjeta upraviteljima rizika i komunicirala o rizicima povezanima s prehrambenim lancem.
Pruža znanstvenu osnovu za zakone i propise za zaštitu europskih potrošača od rizika povezanih s hranom te surađuje s nacionalnim partnerima radi promicanja usklađenosti javnih informacija o sigurnosti hrane u EU.
Kontakt
Medijske upite uputite na Press@efsa.europa.eu ili nas nazovite na +39 0521 036 14.