EFSA i njezini partneri širom Evrope ponovno su udružili snage u kampanji “Safe2Eat”, šireći njezin domet i produbljujući angažman s građanima. Kako bi im pomogla u donošenju informisanih odluka o hrani, sada, u svojoj petoj godini, kampanja želi potrošačima ponuditi jasne i naučno zasnovane činjenice i savjete o sigurnosti hrane.
Nadovezujući se na veliki uspjeh prošlogodišnje kampanje Safe2Eat, Evropska agencija za sigurnost hrane (EFSA) i njezini nacionalni partneri iz cijele Evrope pokreću izdanje kampanje za 2025. godinu koja ima širi domet i u kojem ostaju trajno predani osnaživanju potrošača pružanjem jasnih i naučno zasnovanih informacija o sigurnosti hrane. Ove se godine kampanja širi i obuhvaća 23 zemlje, što u odnosu na 18 zemalja u 2024. godini, označava važnu tačku u pogledu misije kampanje kojom se želi pomoći većem broju Evropljana da s povjerenjem biraju svoju hranu.
U kampanji Safe2Eat 2025 učestvuju Albanija, Austrija, Belgija, Bosna i Hercegovina, Kipar, Crna Gora, Češka Republika, Estonija, Finska, Grčka, Hrvatska, Irska, Italija, Latvija, Luksemburg, Mađarska, Norveška, Poljska, Rumunija, Sjeverna Makedonija, Slovačka, Španija i Turska.
Veći domet, promjena stavova: najvažnija postignuća iz 2024.
Kampanja Safe2Eat imala je rekordan efekat u 2024. godini. Prema istraživanju koje je u decembru proveo Ipsos, kampanja je doprla do više od 45 % ciljane publike širom EU, što je značajan porast s 19 % u 2023. godini. Kombinirajući informisanje na društvenim mrežama, partnerstva sa utjecajnim osobama (influenceri) i ciljane medijske inicijative, kampanja Safe2Eat uspješno je obuhvatila više od 50 miliona Evropljana, naglašavajući važnost sigurnosti hrane u svakodnevnim izborima.
Kampanja je utjecala i na stavove potrošača. Rezultati istraživanja pokazali su da će potrošači koji su prepoznali kampanju vjerojatnije razmišljati o sigurnosti pri kupnji hrane. Dodatno, uočeno je značajno opadanje mišljenja da su informacije o sigurnosti hrane previše tehničke ili složene, pri čemu su ispitanici odgovarali da znaju više o prevenciji rizika povezanih s hranom.
Šta je novo u 2025.?
Nastavljajući se na prošlogodišnja postignuća, kampanja Safe2Eat 2025 želi dodatno osnažiti svoj efekat:
- proširujući se na 23 zemlje, uključujući pet novih učesnica, šireći domet kampanje i inkluzivnost širom Evrope,
- odgovarajući na ključne brige potrošača o sigurnosti hrane, kao što su pitanje uloge nauke u osiguranju sigurne hrane, značaj jasnog označavanja hrane i prednosti smanjenja rasipanja hrane,
- unapređujući pristupačnost informacija o sigurnosti hrane kroz nove i lako razumljive resurse prilagođene različitim demografskim i kulturnim kontekstima.
EFSA je predana dugoročnom uspjehu
„Evropski potrošači kreću se složenim prehrambenim okruženjem, stoga je ključno da se smatraju dovoljno educiranim za donošenje informisanih odluka”, navodi Bernhard Url, izvršni direktor EFSA-e. „Kampanja Safe2Eat premošćuje jaz između nauke o sigurnosti hrane i svakodnevnih odluka, pružajući jasne i praktične informacije koje podupiru povjerenje potrošača. Obuhvaćajući još više zemalja u 2025. godini činimo još jedan korak naprijed prema cilju, a to je osiguranje da svaki Evropljanin ima pristup pouzdanim i naučno zasnovanim smjernicama o sigurnosti hrane.”
Uključite se
Tokom godine pokrenut će se čitav niz inicijativa u okviru kampanje Safe2Eat u EU i na nacionalnim nivoima. Pozivamo potrošače da posjete zvaničnu web stranicu kampanje, istraže edukativne materijale te da se uključe u kampanju dijeleći njezin sadržaj na društvenim mrežama uz oznaku #Safe2EatEU.
EFSA
Evropska agencija za sigurnost hrane (EFSA) je agencija Evropske unije osnovana 2002. godine da bi služila kao nepristran izvor naučnih savjeta upraviteljima rizika i komunicirala o rizicima povezanim s prehrambenim lancem.
Pruža naučnu osnovu za zakone i propise za zaštitu evropskih potrošača od rizika povezanih s hranom te sarađuje s nacionalnim partnerima radi promocije usklađenosti javnih informacija o sigurnosti hrane u EU.
Kontakt
Medijske upite uputite na Press@efsa.europa.eu ili nas nazovite na +39 0521 036 14.